به گزارش مشرق، حسین علیزاده كوزه كنان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه هم اكنون در قرن 'انفجار اطلاعات و ارتباطات' بسر می بریم، افزود: وسایل ارتباط جمعی چون اینترنت، ماهواره، شبكه های تلویزیونی، بلوتوث و انواع سی دی ها، اخبار، تصاویر و پیام ها را در اسرع وقت در جهان منتشر می كنند.
وی ادامه داد: این فناوری های نوین الكترونیك هرچند می تواند موجب آگاهی و دانایی افراد شود، اما اگر به صورت آگاهانه از آنها استفاده نشود ممكن است موجب اتلاف وقت، گرفتار شدن در گناه، از خود بیگانگی، دوری از دینداری، اختلافات زناشویی، افت تحصیلی، اعتیاد اینترنتی و وابستگی موبایلی در افراد به ویژه نوجوانان شود.
به گفته این كارشناس، آگاهی بخشی به خانواده ها و مدارس و هدایت و راهنمایی فرزندان و دانش آموزان برای استفاده صحیح از این فناوری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
علیزاده كوزه كنان با یادآوری اینكه نسل كنونی، نسلی آگاه است و می خواهد با پیشرفت ها و علوم كشورهای دیگر آشنا شود، خاطر نشان كرد: در این میان نقش یك معلم آگاه، باایمان، دوست داشتنی و باسواد در آگاهی و هدایت دانش آموزان به منظور استفاده بهینه از فناوری های نوین الكتروینك بسیار مهم است.
وی معتقد است: مدارس گاهی از صاحب نظران، كارشناسان و روانشناسان دعوت كنند و نحوه استفاده درست از وسایل ارتباط جمعی را به دانش آموزان آموزش دهند.
این كارشناس خانواده تاكید كرد: همكاری تنگاتنگ و تبادل اطلاعات میان خانواده و مدرسه، تقویت حس شایستگی، عزت نفس و دین باوری در نوجوانان می تواند زمینه ارزشمندی را فراهم آورد كه فرزندان ما بتوانند با مدیریت خود از اینترنت، ماهواره، بلوتوث و موبایل استفاده بهینه كنند.
علیزاده كوزه كنان تصریح كرد: وقتی كه كنجكاوی های نوجوان با آگاهی بخشی والدین و معلمان تعادل پیدا كرد و اعتماد به نفس و ایمان دینی هم به آن اضافه شد، استفاده از فناوری های نوین الكترونیك نه تنها ضرری ندارد بلكه موجب رشد و شكوفایی فرزندان خواهد شد.
وی، پایین آمدن عملكرد ذهن در حل مشكلات درسی و خانوادگی، خستگی چشم و ضعیف شدن آن، از دست دادن خودباوری، اعتیاد اینترنتی، دوری از عبادات و نماز، در خود فرورفتگی روانی و خودباختگی فرهنگی را از جمله آثار سوء ارتباط ناسالم با اینترنت و كامپیوتر برشمرد.
کد خبر 127716
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
- ۰ نظر
- چاپ
كارشناس مسایل نوجوانان و خانواده گفت: خانواده و مدرسه باید استفاده درست و بهینه از فناوری های نوین الكترونیك را به فرزندان و دانش آموزان یاد بدهند.